師はまず、自分が見ていると思っているこの世界は、単なる一つの見方であって、世界の一つの描写に過ぎないという考えを弟子に伝えることから始める。師はこの点を弟子に証明するため、あらゆる努力をする。しかし、これを受け入れることは、人間にとって最も難しいことの一つらしい。私たちは自分だけの世界観に囚われて、それに満足し、そのために自分がこの世界のすべてを知っているかのように感じ、かつそのように振る舞わざるを得なくなっている。師は、まさに最初の行為から、その世界観を断ち切ることを目指します。呪術師たちはこれを内なる対話の停止と呼び、弟子が習得できる最も重要な技術であると確信しています。
〜カルロス・カスタネダ著『未知の次元ー呪術師ドン・ファンとの対話』より

(ニューコードNLPの原点「個人的な天才になるための必要条件」p.186)


魔法使い



"The first act of a teacher is to introduce the idea that the world we think we see is only a view, a description of the world. Every effort of a teacher is geared to prove this point to his apprentice. But accepting it seems to be one of the hardest things one can do. We are complacently caught in our particular view of the world which compels us to feel and act as if we knew everything about the world. A teacher, from the very first act he performs, aims at stopping that view. Sorcerers call it stopping the internal dialog and they are convinced it is the single-most important technique that an apprentice can learn. Stopping the internal dialog is however the key to the sorcerer's

 'TURTLES ALL THE WAY DOWN: Prerequisites to Personal Genius' p.123



ニューコードNLPの原点 個人的な天才になるための必要条件

ジョン・グリンダー&ジュディス・ディロージャ共著
北岡泰典訳
メディアート出版
2006-06-20




Turtles All the Way Down: Prerequisites to Personal Genius
John Grinder
Judith Delozier
Grinder DeLozier and Associates
1995-09-01




NLP共同創始者ジョン・グリンダー博士認定校
ニューコードNLPスクール
ロゴマーク






記事更新日:2025/04/29